Melodifestivalen (final) ~

Alltså en sak som gjorde så jag fick rysningar idag när vi tittade på Melodifestivalen var att det var i Globen. Då började jag tänka på 4/3-10. Jag tänkte på hur dom uppträdde på scenen, hur underbart bra dom var...

Okej, nu ska vi inte snacka om Tokio Hotel, utan Melodifestivalen.
Det här är mina favoriter:

1. Darin - You're Out Of My Life

Min favorit var faktiskt Darin. Skratta inte, han var faktiskt bra! Har faktiskt egentligen alltid tyckt om Darin lite i hemlighet ;) Haha men han har en sån stark röst, han är inte ful direkt & ja... han kan sjunga helt enkelt, hur många hatare han än har. Hans låt var kanske lite tråkig men det var sjukt fin, den fastnar i hjärnan & den kommer säkert bli uttjatad efter ett tag men den är fortfarande en grymt fin låt :)

Haha, lite komiskt att TH hatar den. Ja ni som har sätt videon jag har lagt upp här om dagen om Aftonbladets intervju med Tokio Hotel, där dom fick höra lite svenska Melodifestivalenlåtar, såg ni deras miner när Darins låt kom upp? Haha! Dom hatade verkligen hans låt! Iof så är det ju en helt annan stil, så det var inte direkt oväntat, men det var lite kul faktiskt.

Ja, Darins låt var iallafall min favorit!


2. Salem Al Fakir - Keep On Walking
Sen var det ju Salem Al Fakir. Haha, han var så klockren! Han är så söt! Inte direkt "Bill-söt" utan mer "Bebis-söt". Haha fattar ni vad jag menar? Okej skit i det...

Hans låt var också klockren. Den var ganska annorlunda och rolig, gillade den faktiskt. Om inte Darin så tycker jag att han skulle ha vunnit faktiskt!


3. Erik Saade - Manboy

Alltså... texten var kanske den töntigaste jag någonsin hört. "Manboy manboy you can call me manboy..." Nej, jag undrar faktiskt vad Erik tänkte på. Men ändå så var låten härlig på något sätt. Kan det bero på att Erik är typ Sveriges snyggaste kille? Haha, nej men låten gör mig glad på något sätt, man får liksom energi av den!

Någonting annat än texten som jag inte gillade var att han är en härmapa. Ja, alla TH-fans la väl märke till det"Regnet" på scenen, lite väl  TH-wannabe kanske? Fast det kanske inte var så, han kanske inte ens vet vilka Tokio Hotel är. (Det tror jag definitivt inte, men vi säger så ;))
Förövrigt så är Erik jävligt snygg. Älskar hans ögon!

Wannabe...? ;)




4. Anna Bergendahl - This Is My Life

Anna var den bästa tjejen. Hade inte Darin, Salem & Erik varit med så hade hon lätt förtjänat priset! Men jag tycker faktiskt inte att hon skulle ha vunnit när det finns tre ganska mycket bättre killar...

Anna har väldigt bra röst, hon är otroligt talangfull och kan verkligen sjunga! Hennes låt var väl ganska bra. Men hennes kläder... Alltså en vit (eller var den beige kasnke? eller rosa? kommer inte ihåg) klänning, svarta strumpbyxor & röda converse. Inte snyggt. Men det var väldigt "utstickande", väldigt annorlunda.
Blev lite förvånad när hon vann, men hon förtjänar det nog :)


Sen har vi den sämsta låten; 

Timotej - Kom

Jag förstår ärligt talat inte hur dom kunde gå vidare till finalen. Deras låt sög. Den var hur töntig som helst! Den korthåriga tjejen som spelade flöjt (?) var jävligt fin, men låten var fortfarande usel.



& förövrigt så har Anna ingen chans på ESC.


Kommentarer
Postat av: mogna kvinnor

Tack så mycket för att ge en sådan underbar artikel. Jag väntar på din nästa artikel medstor nyfikenhet.

2011-10-01 @ 06:44:22
URL: http://www.flirting.se/mogna-kvinnor/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0